Foto: Máte radi turistiku? Tu je pár TIPOV, kde sa môžete vybrať na túru v Trenčianskom kraji Foto: visit.trencin.sk

Aj turistika v Trenčianskom kraji môže stáť za to. Postupne sa začína otepľovať, a tak je dobrý nápad vybrať sa cez víkend s rodinou na turistiku. Prinášame vám 5 tipov na túru s krásnymi vyhliadkovými miestami.

Holíš

Začiatok: železničná stanica Púchov

Trasa: železničná stanica Púchov - Holíš - Nimnica

Na peknú túru sa môžete vybrať v okolí Púchova, kde sa nachádza kopec Holíš, na železničnej stanici sa dá hneď napojiť na žltú značku. Holíš má síce výšku 533 m n. m., no výhľad z neho vás istotne nesklame.

Vidno napríklad časť hrebeňa Malej Fatry, Veľký a Malý Manín, Súľovské skaly, vodnú nádrž Nosice alebo Vršatské bradlá. Túto 13 kilometrovú túru absolvujete približne za 4 a pol hodiny. Najkrajším úsekom trasy je prechádzka lúkami s výhľadmi na vrchy Klapy či na hlavný hrebeň Javorníkov.

Klesanie dolu z lokality niekdajšieho keltského hradiska je už rýchle a príjemné, rovnako príjemné ako zistenie, že z lesa sa vynoríte priamo v útulných Kúpeľoch Nimnica. Záverečný úsek na vlak už nie je dlhý, ak by ste mali chuť prejsť sa ešte popri rieke, pokojne kráčajte až do Púchova,“ píše sa na sociálnej sieti.

Ak by ste chceli absolvovať kratší výlet, zaparkujte v kúpeľoch a do hodinky budete hore.

Dúbravská skala

Začiatok: parkovisko pri ceste v Trenčianskych Miticiach

Trasa: Trenčianske Mitice – kameňolom – Dúbravská skala – Trenčianske Mitice

Ďalším výletom je niečo menej náročné – časovo aj výkonnostne, a to výstup na Dúbravskú skalu v obci Trenčianske Mitice v okrese Trenčín. Na začiatku sa držte žltej turistickej značky, ku ktorej sa z parkoviska dostanete po chvíli. Hneď uvidíte prvý kameňolom.

Ďalej po žltej značke pokračujte prudšie do kopca, za vami sa otvorí celá bánovská kotlina. Miestny kameňolom je od roku 2006 uzatvorený, kedysi sa tam ťažil dolomit a vápenec. Pokračujte po poľnej ceste a po chvíli odbočte vpravo, kde vstúpite do lesa.

Nakoniec uvidíte vyhliadkové miesto na Dúbravskej skale, kde je viacero lavičiek. V diaľke môžete pozorovať kopce okolo Rokoša a úplne vzadu Tribeč. Späť sa vracia po inej ceste. Mierne odbočte z vychodeného chodníka, po ktorom ste išli hore na vyhliadku.

Na mnohých miestach sú inštalované rôzne pomôcky na prekonanie ťažších úsekov. Tento výlet je ideálny na poobedňajšiu prechádzku, potrvá asi hodinu a pol. Celková vzdialenosť je 2,5 kilometra.

Omšenská baba

Začiatok: parkovisko pri cintoríne v Omšení

Trasa: Omšenie – Omšenská baba – Bartošovica – Omšenie

Vzdialenosť na Babu je 5 kilometrov a nevedie tam žiadna oficiálna turistická cesta. Zablúdiť sa ale nedá, pretože turistický cieľ je dominantou dediny. Choďte rovno poza humná, po lúkach, smerom hore na kopec. Po lúkach vedie viacero vychodených cestičiek od turistov, všetky smerujú na Omšenskú Babu.

Výlet potrvá asi 2 a pol hodiny, viac vpravo vedie skalná trasa, ktorá je pre zdatnejších turistov. Menej zdatní turisti môžu obísť les po ľavej strane a miernym stúpaním pokračovať na kopec po lesnej ceste. Dole sa rozprestiera celá dedina Omšenie a v pozadí vrch Žihľavník.

Tento obľúbený vyhliadkový vrchol láka turistov počas celého roka. Lesnou cestou sa dá presunúť na ďalšiu vyhliadku, ktorá sa volá Bartošovica. Je to skalná vyvýšenina, pod ktorou je ukrytá malá jaskyňa. Spiatočná cesta po skalách by bola nebezpečná, preto radšej choďte naokolo po lesnej ceste.

Malá a Veľká Skalka

Začiatok: kostol Malá Skalka

Trasa: Malá Skalka – Veľká Skalka – Opatovská jaskyňa – Malá Skalka

Na príjemnú prechádzku sa môžete vybrať aj na smer Trenčín – do Skalky nad Váhom, niečo zaujímavé sa môžete dozvedieť aj vďaka náučným tabuliam. Tento výlet ocenia najmä rodiny s deťmi. Ide o 2,9 kilometrovú trasu, ktorá potrvá asi hodinu a má prevýšenie 342 metrov.

Pri kostole nastúpte na náučný chodník trasou hore na kalváriu, čoskoro sa ocitnete na hojdačke. Nasleduje prechod lesom, ktorý by mal trvať asi 50 minút. Vyjdete pri kláštore Veľká Skalka, kde zbadáte vstup do voľne prístupnej Opatovskej jaskyne.

Navštíviť môžete jej dve chodby alebo priestory kláštora. Z Veľkej Skalky nasleduje necelá polhodina chôdze popri Váhu, ktorá vás zavedie okolo lezeckých skál späť ku kostolu.

Veľký Manín

Začiatok: Považská Teplá

Trasa: Autocamp – Veľký Manín, Vápencová jaskyňa – Odbočka na Partizánsku jaskyňu – Pod Veľkým Manínom – Záskalie – Manínska tiesňava – Autocamp

Od stanice v Považskej Teplej sledujte červenú značku, ktorá vás dovedie do Manínskej tiesňavy. Začína sa na miestnom kempingu. Po asfaltke vstúpite do tiesňavy, z kaňonu následne vyjdete do obce Záskalie, kde sa začína stúpať po zelenom značení.

Na križovatke so žltou značkou vedúcou z Považskej Bystrice sa držte napravo, na ďalšej križovatke z chodníka odbočte a dostanete sa k Partizánskej jaskyni. Odtiaľ sa vrátite na žltú a keď sa dostanete na najvyšší bod značenej trasy, dajte sa doprava – najvyšší bod kopca je neďaleko.

Z vrcholu sa vraciate popri studničke spať do kempu. Okruh (9 kilometrov) zvládnete prejsť do 4 hodín s prevýšením 533 metrov – je vhodný aj pre rodiny s deťmi.