Hubárom sa v uplynulých dňoch darí. Mnohí z nich zdieľajú svoje úlovky na sociálnych sieťach a zbierajú od komentujúcich pozitívne reakcie. Nie každá diskusia je však pozitívna. Nikolasa hnevá, že keď v hubárskych skupinách žiada o rady, dostáva rôzne odpovede, len nie tie, ktoré potrebuje. „Človek sa chce slušne spýtať na nejakú hubu, ale… Odpoveď nedostane skôr, ako sa tu 1000 ľudí nevyjadrí pod foto ‚neber čo nepoznáš’, ‚načo to berieš, keď to nepoznáš’ a podobne,“ uviedol v príspevku.
Následne pokračoval v kritike. „...nie každý padol múdry z neba ako vy, čo čakáte na podobné príspevky, aby ste hneď mohli napádať ľudí... Momentálne netreba pri sebe nosiť atlas húb… Je digitálna doba, ľudia využívajú sociálne siete aj na takéto veci a čakajú, že sa im dostane rovnakej odpovede, ako z atlasu a nie tieto vaše komentáre, cez ktoré sa musia ‚prescrollovať’ na nejakú rozumnú odpoveď,“ dodal Nikolas.
Jozef s názorom súhlasí. Podľa jeho slov sa vždy nájde aj niekoľko normálnych ľudí a odborníkov, ktorí dokážu poradiť. „Od toho by mala byť predsa táto skupina. Bohužiaľ, závisť a nenávisť sa už dostali aj medzi tých, ktorí chodia do lesa na huby, to už je celé zle,“ doplnil.
„Pred 5 či 6 rokmi som dostal slušnú pomocnú odpoveď do 2 až 3 minút. Teraz samé mudrovanie a výsmech. Človek sa bojí niečo spýtať. Pred 2 dňami som dal fotku po zbere a našiel sa i***t, ktorý to kritizoval. Vraj sú to smeti z lesa. A tých chýb pravopisných,“ opísal Csaba.
Miroslav poznamenal, že rada „neber, čo nepoznáš“ je veľmi užitočná a rozhodne by sa ňou mali riadiť hlavne tí, ktorí sú neznalí. Michal by bol za to, aby boli diskusie regulované, čím sa zamedzí komentárom, ktoré prekážajú Nikolasovi aj ďalším. „Myslím, že by sa mohlo pridať pravidlo: ‚Ak nepoznáš, nekomentuj’,“ tvrdí Boris.
Komentár pridala aj Ingrid: „Súhlasím, je riziko zbierať, čo nepoznáme. Na to sú webové stránky, knihy, aplikácie, ale i slušní ľudia, čo radi poradia.Tiež sa učím stále niečo nové spoznávať a nehanbila som sa poprosiť o radu. To je už ale vecou ľudí, ako sa k sebe chovajú.“
Lukáš uviedol príklad, čo môže spôsobiť zlá rada: „Pani vytrhá v lese všetky muchotrávky zelené. Potom dá príspevok na sociálnu sieť. Následne jej nejaký manták povie - ‚áno, len si dajte’ a bum, pri najlepšom JISka.“
Podľa ďalšieho hubára väčšina príspevok či otázok nevychádza z nevedomosti, ale pohodlnosti. „Spravte aspoň pár prvých krokov, prescrollujte tie skupiny s opakujúcimi sa príspevkami a fotkami, prípadne online atlasy a keď si naozaj nie ste istí, tak sa spýtajte,“ dodal.
Jana si myslí, že sa u ľudí už dávno vytratila elementárna slušnosť a sociálne siete iba podporujú nenávisť a nevraživosť medzi nimi, čo sa vraj aj darí. Ako uviedla, namiesto toho, aby si ľudia z toho vzali to, čo je pre nich užitočné, tak vyrábajú konflikty, často z ničoho.