Namiesto oddychu doma ich čaká druhá noc neistoty. Skupina slovenských dovolenkárov, ktorí mali v utorok večer odletieť z gréckeho Solúnu do Bratislavy, stále nevie, kedy, a či vôbec, poletia domov. Letecká spoločnosť Air Horizont totiž najprv let odďaľovala a nakoniec úplne zrušila, informujú TvNoviny.
„Čakali sme tri hodiny a potom nám oznámili, že let je zrušený,“ povedal dovolenkár Jozef. Podľa jeho slov sa to stalo približne o 21:15. Na letisku tak Slováci strávili celý večer v neistote, kým sa po nich o jednej v noci neobjavil autobus. Ten ich odviezol do hotela, kde si aspoň na chvíľu oddýchli, s raňajkami v cene.
Na mieste sú s cestovnou kanceláriou Seneca, a hoci delegátky podľa Jozefa robia, čo môžu, aj im dochádzajú informácie. Delegátky cestovnej kancelárie podľa Jozefa situáciu riešia aktívne, zabezpečili pre skupinu ubytovanie v hoteli aj s raňajkami. Napriek snahe však nemajú k dispozícii presné informácie o vývoji situácie, keďže im ich neposkytuje samotná letecká spoločnosť.
V stredu sa Slováci opäť presunuli späť na letisko. Výsledkom je ďalšie čakanie. O tom, kedy a ako sa dostanú domov, zatiaľ niet jasnej odpovede. Cestovnú kanceláriu sme kontaktovali a článok doplníme o ich stanovisko. Zatiaľ to však vyzerá, že niektorí si dovolenku nedobrovoľne predĺžia. Nie však pri pláži, ale medzi batožinami na letisku.
Cestovná kancelária SENECA Tours reagovala na vzniknutú situáciu s meškajúcim letom z gréckeho Solúnu do Košíc a Bratislavy. Podľa riaditeľa Jozefa Sedlára došlo k technickej poruche na lietadle, ktoré zabezpečovalo let HT 6021.
„Dňa 29.7.2025 prišlo na letisku v gréckych Thessalonikách k závade na lietadle, ktoré zabezpečovalo let HT 6021 Thessaloniki - Košice,“ uviedol Sedlár. Po kontrole stroja sa podľa neho podarilo ešte v ten večer prepraviť 110 cestujúcich do Košíc, zvyšok odletel v stredu 30. júla o 11:35 dopoludnia.
Ako doplnil, na oboch letiskách boli prítomní delegáti cestovnej kancelárie, ktorí cestujúcich informovali o vývoji a asistovali pri zabezpečení hotelového ubytovania a transferov.
„Pre všetkých cestujúcich z Thessaloník do Košíc i Bratislavy bolo zabezpečené ubytovanie v hoteli v Thessalonikách a transfery z a na letisko,“ spresnil riaditeľ.
Zároveň uistil, že letecká spoločnosť aj cestovná kancelária robia maximum pre zabezpečenie náhradného lietadla. V hlavnej sezóne je to podľa neho zložité, no prioritou zostáva bezpečnosť pasažierov.
V súvislosti s prípadnou kompenzáciou Sedlár dodal, že cestujúci môžu požiadať o náhradu podľa pravidiel stanovených v európskom nariadení č. 261/2004, ak budú splnené podmienky týkajúce sa meškania alebo zrušenia letu.