Zdieľané kolobežky na Myjave po roku končia. Obyvatelia sa sťažovali, že služba je drahšia ako taxík


Foto: Zdieľané kolobežky na Myjave po roku končia. Obyvatelia sa sťažovali, že služba je drahšia ako taxík Foto: Mesto Myjava

Zdieľané elektrické kolobežky TIER sa v myjavských uliciach začali objavovať v marci minulého roka. Slúžili na krátkodobú prepravu osôb. Hneď v začiatkoch využívania kolobežiek mesto Myjava v spolupráci s prevádzkovateľom testovali takzvanú mikromobilitu v rámci mesta. Chceli obyvateľom i návštevníkom Myjavy ponúknuť jednoduchý a ekologický spôsob dopravy na krátke vzdialenosti bez emisií.

„Prevádzkovateľ e-kolobežiek ich na Myjave umiestnil 50 kusov, neskôr ich flotila ešte narástla. Takisto sa podľa požiadaviek užívateľov, samosprávy i návykov jazdcov kreovali virtuálne parkoviská pre tieto kolobežky. Pôvodne ich bolo 34, počas roka pribúdali ďalšie a naopak, rušili sa tie málo využívané,“ uvádza hovorca mesta Myjava Marek Hrin na webovej stránke.

Pokus o zlacnenie bol, ale nevyšiel

Po viac ako roku ich využívania sa v júli 2024 prevádzkovateľ rozhodol zdieľané kolobežky z Myjavy stiahnuť a už ich viac na cestách neuvidíte. Dôvodom má byť zmena vlastníckych pomerov prevádzkovateľa. Užívatelia sa však sťažovali, že využívanie kolobežiek je drahé. K stiahnutiu zdieľaných kolobežiek sa vyjadril aj Martin Pipa, ktorý pracuje pre mesto Myjava ako športový referent a o spomínané kolobežky sa staral.


Plán mesta Myjava bol jasný - utíšenie dopravy, respektíve pokúsiť sa dať občanom aj alternatívu chodenia na nákupy alebo do práce. Bol to pilotný projekt a čakali sme, či sa osvedčí aj vzhľadom na ceny, ktoré si nastavila samotná firma. My ako mesto sme chceli a mali v pláne byť na nule, nie v mínuse! Pre nás to bolo v poriadku, ale nové vedenie firmy sa pozrelo na dáta a tie pre nich neboli zaujímavé. Áno, vieme, že 20 centov za minútu je veľa. Pokus o zlacnenie bol, ale nevyšiel,“ odôvodnil situáciu Pipa na sociálnej sieti.

Ako ďalej uviedol, v meste neustále hľadajú alternatívy, ako pomôcť doprave a utíšiť situáciu na cestách. „Žiaľ, stále narážame na ľudí, ktorí nechcú pomôcť zlepšiť dostupnosť cyklodopravy v meste. Snažíme sa chodiť v rámci zákona a kľučkovať.“

Tí užívatelia, ktorí tento alternatívny druh dopravy využívali, používali aplikáciu TIER. V rámci aplikácie mali nabitý kredit, o ktorý neprídu. „Financie, ktoré im v ich konte zostali, budú podľa prevádzkovateľa automaticky vrátené späť na účet užívateľa, z ktorého bol kredit dobitý,” dodáva hovorca mesta.

Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: