• 14. jún 2025 o 16:00

Na Slovensko mieri nový diskontný reťazec podobný Pepcu a Action, prvé predajne chce otvoriť už na jeseň

Nový reťazec Woolworth prinesie na Slovensko konkurenciu pre Pepco či KiK

Foto: Na Slovensko mieri nový diskontný reťazec podobný Pepcu a Action, prvé predajne chce otvoriť už na jeseň
Foto: Woolworth

Slovenský maloobchodný trh sa už čoskoro rozrastie o nového hráča. Nemecký diskont Woolworth oznámil vstup na náš trh, pričom prvé predajne plánuje otvoriť už túto jeseň. Reťazec, ktorý je známy širokým sortimentom za nízke ceny, môže výrazne zamiešať karty medzi zavedenými značkami ako Pepco, KiK, Tedi či Action.

Aj keď konkrétne lokality zatiaľ neboli zverejnené, Woolworth má v pláne rýchlu expanziu. V prvom roku by mal otvoriť minimálne 20 predajní v Česku a na Slovensku, čím by vytvoril približne 300 nových pracovných miest. Predajne budú situované v centrách miest, nákupných zónach a retailových parkoch, kde je vysoký pohyb zákazníkov.

Woolworth už úspešne expandoval do Poľska, kde plánuje otvoriť až 400 pobočiek. V Nemecku má už viac ako 750 predajní a do budúcnosti chce v celej Európe dosiahnuť až 5 000 prevádzok, informuje portál Aktuality.sk.

Otázniky ohľadom kvality

Reťazec stavia na dostupnosti – viac než 6 000 produktov má stáť menej ako tri eurá. Až 90 % sortimentu tvoria vlastné značky, ktoré si firma navrhuje a vyrába sama. V ponuke bude oblečenie pre všetky vekové kategórie, bytové doplnky, kuchynské potreby, hračky, školské pomôcky, drogéria či menšie elektrospotrebiče. Nechýbajú ani vybrané potraviny a známe nápoje ako Coca-Cola alebo Pepsi.

Podobne ako u konkurencie, aj v prípade Woolworthu sa objavuje kritika kvôli kvalite výrobkov. Nízke ceny často znamenajú kratšiu životnosť, čo vedie k nadmernému plytvaniu a záťaži pre životné prostredie. Takýto model spotreby je zároveň neudržateľný z dlhodobého hľadiska.

Ceny u nás budú vyššie než v Nemecku

Skúsenosti z Poľska naznačujú, že ceny v slovenských predajniach pravdepodobne nebudú rovnako nízke ako v nemeckých. Dôvodom sú vyššie náklady na logistiku, rozdiely v daniach či nižšia konkurencia. Niektoré produkty môžu byť drahšie až o desiatky percent. Navyše, Woolworth sa drží klasického spôsobu predaja – zákazníci tu nenájdu samoobslužné pokladne, ktoré sú v iných diskontoch čoraz bežnejšie.

Podľa odborníkov môže mať nový reťazec na Slovensku silné postavenie, najmä v čase rastúcich cien a ekonomickej neistoty. Lacné a dostupné produkty sú pre mnohých ľudí čoraz atraktívnejšie. Konkurencia tak bude musieť reagovať – či už úpravou cien, alebo rozšírením sortimentu. Spotrebitelia môžu nakoniec profitovať nielen z väčšej ponuky, ale aj z kvalitnejších služieb a výhodnejších cien.


Najnovšie v Trenčianskom kraji

Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie zo zahraničia