Trenčan odmietol samoobslužnú pokladňu a odišiel bez nákupu. Prišiel som nakupovať, nie pracovať, tvrdí


Trenčan odmietol samoobslužnú pokladňu, nákup nechal v košíku a odišiel

Foto: Trenčan odmietol samoobslužnú pokladňu a odišiel bez nákupu. Prišiel som nakupovať, nie pracovať, tvrdí
Foto: Ilustračné. Zdroj: canva.com

V jednom zo supermarketov v Trenčíne sa odohrala situácia, ktorá rozprúdila vášnivú diskusiu na sociálnych sieťach. Zákazník, ktorý sa dostavil na nákup, sa stretol s uzavretými tradičnými pokladňami a bol nasmerovaný na samoobslužnú zónu. Namiesto toho, aby si svoj tovar nablokoval sám, nechal košík v predajni a rozhodol sa odísť bez nákupu.

„Dnes bol jeden známy na nákupe. Pokladne zatvorené a presviedčali ho, aby išiel na samoobslužnú. Nechal nákup v košíku a odišiel domov. Tlieskam mu za jeho rozhodnutie. Zobuďte sa všetci. Tvrdia vám, že nemajú dostatok personálu, pokladníčiek a tak majú samoobslužné pokladne,“ napísal autor príspevku.

Diskusia pod príspevkom ukázala, že tento problém rozdeľuje zákazníkov na dve skupiny. Mnohí podporili rozhodnutie zákazníka a vyjadrili nesúhlas s postupným uprednostňovaním samoobslužných pokladní v obchodoch. „Neviem, prečo by som mal ako zákazník, ktorý sa rozhodne nechať svoje peniaze u nich v obchode, ešte robiť aj niekoho prácu a blokovať si tovar sám. Pri tých stámiliónových ziskoch, ktoré u nás majú, nie sú schopní zaplatiť pár ľudí, aby pracovali?“ podotkol ešte autor príspevku.

„Neznášam tie pokladne. Môžu byť pre toho, kto ide zaplatiť pár kusov a nie pre nás, čo ideme na nákup raz za dva týždne. Nemám nervy stokrát prekladať tovar a miesto, kam ho dávate je malé, čo vám padá tovar na zem. Pri normálnej kase dávam hneď do tašiek,“ uviedol ďalší komentujúci.

„Ani ja nechodím na samoobslužné, ale keď vidím, že ako sa predavačky nabehajú k samoobslužným pokladniam, tak radšej nech otvoria normálnu. Asi to majú nariadené,“ píše Jarmila.

Niektorí zákazníci tvrdia, že automatizácia v obchodoch ignoruje potreby starších, zdravotne znevýhodnených alebo technicky menej zdatných ľudí. „Manažéri nemyslia na starších, invalidných a chorých ľudí. Vyhýbam sa automatickým pokladniam. Je to neúcta k zákazníkovi,“ myslí si Jana.

„Najradšej chodím do malých obchodov, čo sú na sídlisku. Predavačky sú ochotné a nemusím stáť kilometrové fronty,“ podelila sa o svoj pohľad Alena.


Ľudský kontakt ako priorita

Podporovatelia tradičných pokladní zdôrazňujú dôležitosť ľudského kontaktu a odmietajú, aby sa samoobslužné pokladne stali hlavným riešením. „Samoobslužné pokladne majú byť ako núdza, nie ako prioritné riešenie. Niet nad ľudský kontakt!“ píše Martina.

Niektorí dokonca priznali, že tiež nechali plný košík v obchode ako formu protestu. „Minule som tiež nechala plný košík nákupu, keď odmietli otvoriť pokladňu. Kričali, aby som to vyložila, ja na to: vyložte si, ste za to platení,“ priznala sa Danka.

Na druhej strane sa našli aj ľudia, ktorí si samoobslužné pokladne obľúbili, najmä kvôli rýchlosti a pohodlnosti. „Chápem obe strany, ale ja chodím väčšinou len na samoobslužné. Ušetrím si čas a mám to rýchlejšie,“ tvrdí Lucka. „Mne vyhovujú tieto pokladne. Ale rozumiem tomu, že ak má niekto väčší nákup alebo starší človek a potrebujú pomôcť mali by nákup nablokovať predavačky,“ zhodnotila Marta.

Iní v komentároch pritvrdili. „Proste sa pán neprizná, že aj samoobslužná pokladňa je naňho príliš intelektuálny výkon, ktorý nedáva,“ napísal Tomáš.

Situácia z trenčianskeho supermarketu ukazuje, že otázka samoobslužných pokladní je stále citlivou témou. Kým pre niektorých sú praktickým a moderným riešením, iní ich vnímajú ako symbol odľudštenia a znižovania zákazníckeho komfortu.




Najnovšie zo Slovenska