Nemecká cestovná agentúra, prostredníctvom ktorej si objednávajú dovolenkové zájazdy mnohí Slováci, informovala o krachu. Minulý týždeň podala žiadosť o ochranu pred veriteľmi v prípade platobnej neschopnosti. To znamená, že spoločnosť, ktorá patrí medzi tri najväčšie cestovné kancelárie v Nemecku, nie je schopná splácať svoje dlhy a hrozí jej konkurz.
Mnohí Slováci boli v tom čase už odcestovaní, preto museli dovolenku predčasne ukončiť. Skrachovaná nemecká cestovka FTI Touristik zrušila zájazdy s odchodom do 5. júla vrátane. Zatiaľ nie je jasné, či sa uskutočnia zájazdy v neskorších termínoch, informuje portál Denník N.
Cestovateľský gigant FTI Group sa mal dostať do finančných problémov. Ešte počas pandémie získala materská skupina od štátneho stabilizačného fondu WSF pomoc 595 miliónov eur. Vláda jej však odmietla poskytnúť ďalšiu pomoc. Spoločnosť nateraz vypla svoj rezervačný systém, a tak by sa nemalo stať, že by si niekto ešte omylom zakúpil zájazd od FTI.
Rovnakú informáciu zverejnila aj cestovná agentúra Invia. Zájazd od FTI malo cez slovenskú agentúru zakúpených približne 500 klientov zo Slovenskej republiky. Tí, ktorí už boli odcestovaní, čakali na repatriačný let. Ostatní museli počkať na nové informácie. Dočasný insolvenčný správca, vedenie cestovnej kancelárie a insolvenčný poisťovateľ spoločne rozhodli, ktoré cesty sa môžu uskutočniť a ktoré nie. V niektorých prípadoch zájazd prevzal iný operátor.
„Ak nebude možné zájazd uskutočniť, na klientov sa bude vzťahovať plnenie nemeckého fondu cestovného poistenia, ktorý sa postará o kompenzáciu prostriedkov. V týchto prípadoch ich bude fond kontaktovať priamo. Klientom poskytujeme poradenstvo ohľadom zrušenia ich dovolenky, sme pripravení v prípade potreby zaistiť napríklad preklad dokumentov pre poisťovňu a asistovať im pri procese poistného riadenia,“ uviedla tlačová hovorkyňa cestovnej agentúry Invia Jiřina Ekrt Jirušková na webovej stránke.
Finančné prostriedky za zakúpený zájazd, ktorý sa nečakane zrušil, nie je možné prevádzať na zájazd u iného usporiadateľa, preto je nevyhnutné počkať na ukončenie konania. „Bohužiaľ, nie je v našej moci celý proces ovplyvniť či urýchliť. Zvyčajná doba riadenia sa pohybuje v priebehu niekoľkých týždňov až mesiacov. Našim klientom sme v prípade záujmu o nový zájazd pripravení vyjsť maximálne v ústrety, napríklad formou rozdelenia ceny do viacerých splátok,“ dodáva k situácii Jirušková.
Krachom sú dotknuté všetky služby rezervované pri FTI Touristik. Patria k nim aj predajcovia pobytov a ďalších cestovných služieb 5vorflug, BigXtra Touristik a autopožičovne DriveFTI, Cars&Campers a Meeting Point Rent-a-car.